tips over email

Tips Email. Hoe laat jij je subscribers jouw toffe emails openen?

Openen mensen je emails? waarschijnlijk durf jij hier wel eens je hoofd over breken en ben je consequent aan het bekijken hoe jij deze marketingstrategie kan verbeteren. En het is belangrijk dat je daar over nadenkt, want als je abonnees je mails niet openen kunnen ze ook niets lezen over:

  • Je nieuwste planner
  • Het bijzonder waardevolle coachingprogramma
  • Die nieuwe tool die je ontdekt hebt
  • Dat oh zo waardevolle blog dat je geschreven hebt

Het probleem is dat je maar enkele seconden tijd hebt om je lezer te verleiden met een pakkende titel, zodat ie je mail gaat openen. En erger nog, je moet dit in tien woorden of minder doen. Oh my! Dat is toch een behoorlijke opdracht? Zelf als je een doorwinterde copywriter bent. Maar gelukkig bestaan hier enkele trucs voor. Op naar de Tips over Email.

Tip: Wees dubbelzinnig

Waarschijnlijk heb je dit soort van titels al wel eens zien passeren op Facebook. Zelfs online nieuwssites maken er gebruik van. Titels zoals; ‘Ed Sheeran is vader geworden en ze kozen wel voor een heel bijzondere naam voor hun dochter’. Dit soort krantenkoppen werken, je wil namelijk weten wat die bijzondere naam is en daarom ga je klikken.

En het voorbeeld van Ed Sheeran is nog braaf, je hebt er die veel wilder zijn. ‘Ze kwam thuis, ging naar de keuken en wat ze toen zag’ Ja, dan ben je geprikkeld. dan wil je gewoon weten wat er aan de hand is, anders blijf je er een hele dag mee in je hoofd zitten.

En soms valt de realiteit een beetje tegen en is het allemaal iets minder spannend dan je dacht of andersom. Maar deze techniek werkt en dit kan je ook gebruiken in je emailmarketing.

Tip: Gebruik cijfers

Een andere strategie voor het maken van goede content die je moet lezen zijn titels.

‘6 verborgen voordelen van wakker worden om 5 uur in de ochtend’

‘3 sociale media platformen die je niet mag negeren’

‘5 top geheimen van Canva’

‘4 waanzinnig gave manieren om een verkoop te sluiten’

De reden dat cijfers zo goed werken in onze email titel is omdat we egocentrisch en nieuwsgierig zijn. Héé, sorry daarvoor, niet mijn bedoeling om dit pijnpunt zo open en bloot in deze blog te zetten. Maar, we willen gewoon weten of we die vier manieren al gebruiken om onze verkopen te sluiten. En we willen ook die geheimen van Canva weten. Want, of we lopen weg met het gevoel omdat we een goede marketeer zijn, of we hebben iets nieuws geleerd. Beide zijn dwingende redenen om een email te openen.

Tip: Gebruik krachtige woorden

Bij alles dat je schrijft is het kiezen van power woorden veel efficiënter dan genoegen te nemen met woorden die minder krachtig zijn. Wat als jij deze twee subject lines in je mailbox krijgt. Welke ga jij openen?

‘WordPress maakt betere websites voor non-designers’

of

‘Maak een prachtige website, zelfs als je geen designer bent’

Beide onderwerpen biede dezelfde informatie, maar nu één is zwak, terwijl de tweede zin veel krachtiger is.

Tip: Ga in verbinding – Stel vragen

Niets beter dan een band versterken dan in verbinding te gaan. Stel vragen aan je mensen, wees oprecht geïnteresseerd. Weet wie ze zijn, waar ze staan en wat ze nodig hebben. Af en toe persoonlijk mailen met de mensen uit je lijst zorgt voor die verbinding. We zijn uiteindelijk allemaal mensen en we willen in relatie treden met elkaar. Stel daarom eens af en toe een vraag. Ik doe dit trouwens heel vaak ook in mijn blogs. Onderaan zie je geschreven, dat als mensen vragen hebben ze me altijd kunnen mailen. Dat is eigenlijk hetzelfde als vragen of ik ze met iets kan helpen. 

Enkele subject lines die je hier mee kunnen helpen:

  • Hoe gaat het met je?
  • Wat is één van je struggles vandaag?
  • Ben je het echt kotsbeu?
  • Kan ik je helpen met..

Tip: Creëer urgentie

Speel bij deze in op de FOMO die mensen hebben. De ‘Fear Of Missing Out’. Als mensen je mailtjes niet openen dan missen ze een fantastische opportuniteit. Want zeg nu zelf. Dat aanbod van je mogen ze toch echt niet missen?

Mogelijke openingszinnen die je hier bij kunnen helpen zijn:

  • Nog maar 2 plekjes over..
  • Alleen vandaag – 50 % korting
  • De deuren gaan toe! This is it
  • Doe jij ook mee? Vandaag laatste dag

Keep in mind

Er zijn nog enkele andere tips om in gedachten te houden als jij je opening rates wil verhogen:

  • Houd het kort – max 10 woorden en liefst minder als het kan
  • Test alles. Gebruik de split-testing-functies van je autoresponder om te kijken welke ontwerpstijlen het best presteren
  • Wees persoonlijk, maar wees hier spaarzaam mee. Af en toe de voornaam van je lezer gebruiken kan een zeer krachtige techniek zijn

Tips Email: Het komt hier op neer

Kort maar krachtig. Als je abonness je mails niet openen, dan kopen ze niets. Daarom is het belangrijk veel aandacht te besteden aan je subject lines, dit komt je emailmarketing campagnes alleen maar ten goede. En daar wil je uiteindelijk toch voor gaan. Al het harde werk mag beloond worden.

Emailmarketing & Canva

Ik weet niet welke autoresponder jij gebruikt, maar ik gebruik Mailchimp. En wel omdat Canva en Mailchimp een prachtige samenwerking hebben. Jij maakt al je marketingmaterialen in Canva en kan ze onmiddellijk publiceren in je Mailchimp account. Je afbeeldingen komen dan rechtstreeks in je ‘content studio’ terecht waarna je ze onmiddellijk kan gebruiken in je mails. Geen gedoe met downloaden en terug uploaden. Tijdbesparend dus.

Over het vereenvoudigen van je emailmarketing dankzij Canva en Mailchimp leer en lees je in deze blog.

En wil je zelf een leuke kalender maken, klik dan op de afbeelding hieronder en ga aan de slag met de toffe Canva Planner Templates. De moeite om eens uit te testen. Al zeg ik dit zelf. Mwhoehahaah.

 

Heb je na het lezen van deze blog vragen over emailmarketing, Canva of wil je meer tips over email? Stuur me dan op kelly@sprankelonline.be en ik help je waar ik kan. Ik ben er voor je.