Facebook Event Organisch Boosten

Meer mensen op je feestje, je workshop of de opening van je nieuwe zaak? Dat gaat met deze tips om je Facebook Event Organisch te boosten. Let wel op! Dit zijn tips om op een natuurlijke wijze extra bezoekers naar je event te krijgen. Er bestaat nog een andere manier en dat zijn advertenties. Later meer daarover.

Event tab

Maak je event tab één van de eerste opties in de linker kolom van je zakelijke pagina. Zo maak je het de bezoeker van je pagina gemakkelijk om je komende evenementen te vinden.

Deze tab van plaats wijzigen doe je zo:

  • Ga naar instellingen
  • Klik op Sjablonen en tabbladen
  • Ga naar Evenementen – zet de optie ‘aan’ – klik op opslaan
  • Hoover met de muis over de drie streepjes – een handje verschijnt
  • Selecteer de tab en verplaats naar boven

Deel je event

Deel je event op verschillende relevante plaatsen. Je vindt de verschillende opties als je kiest voor ‘delen’. Vrienden uitnodigen, delen op een pagina of delen in een evenement zijn maar enkele van de vele opties. Vergeet ook niet een url toe te voegen naar de plaats waar je tickets verkoopt. Van zodra je dit gedaan hebt, kan je deze link delen in een Facebook post. Ga hiervoor naar ‘Bericht aanmaken’ en kies de optie ‘Tickets voor Evenementen’

Vermeld je adres

Voeg zeker je adres toe en wordt gevonden in Facebook Local. Meer zichtbaarheid – we komen eraan.

Promoot je event buiten Facebook

Deel de URL van je events op je website, in je nieuwsbrief, op je visitekaartjes of op een flyer (die je natuurlijk maakt in Canva) of maak een QR code aan en sprankel deze in het rond.  En deel je event in alle mogelijke vormen op al je andere sociale media kanalen.

Deel content in je event

Voor, tijdens of na je evenement content delen in het event zorgt ervoor dat je steeds weer in mensen hun newsfeed blijft verschijnen. Foto’s, video’s en updates én je event gaat een grote hit worden.

Voor je event

Zorg ervoor dat mensen zin krijgen om naar je event te komen, door ze te verlekkeren met het mooie programma dat je voorziet. Deel belangrijke updates zodat je mensen op de hoogte blijven.

Tijdens je event

Laat de mensen die aanwezig zijn op je event een foto trekken en posten in je event. De afwezigen hebben ongelijk, toch? Doe uiteraard ook mee als je hier tijd voor hebt.

Na je event

Bedank je mensen voor hun aanwezigheid. Deze update post je uiteraard in je event. Heeft je event media aandacht gekregen? Of een volgend event op de planning? Yep, in je event posten!

Co-hosts?

Zijn jullie met meerderen die het event organiseren? Maak ze Co-host. Zo bereik je meer mensen. Laat je Co-hosts het event delen op hun Facebookpagina.

Aantrekkelijke Event banner – Facebook Event Organisch Boosten

Maak een aantrekkelijke Facebook omslagfoto voor je evenement. Zorg ervoor dat deze betoverend is. Een lelijke foto helemaal uit proportie komt niet professioneel over. De kans bestaat dat mensen hierdoor niet verder klikken en je hierdoor klanten gaat verliezen. Verwerk je huisstijl in al je afbeeldingen die je maakt, ook in je omslagfoto.

Heb je geen huisstijl, maar wil je wel eentje? Check de gratis training hieronder.

Maak je huisstijl in Canva

Maak je huisstijl in Canva
Maak je huisstijl in Canva