Geloof het of niet, maar iets dat ik zelden online koop is kleding. Neem me van de oude stempel, maar ik ga het liefst naar de winkel om kleding te zien, te voelen en te passen. En dit standpunt werd alleen maar versterkt toen ik in de vorige lockdown dan toch eens enkele kledingstukken via een webwinkel heb gekocht. 6 weken. Ik overdrijf niet. 6 weken heb ik hier op moeten wachten. Ondertussen waren de winkels al terug open. En toen dacht ik. Nooit meer. Maar goed.

Ik geef het nog eens een kans. Want dit keer heeft mijn zoontje extra kleertjes nodig. Bij mijn bestelling had ik nog geen idee wanneer de winkels terug open zouden gaan. En mijn mannetje begint in januari aan een nieuw hoofdstuk in zijn leven. Yes. De kleuterschool. Dus hij moet in’t nieuw gezet worden.

En hiervoor heb ik voor de Belgische Webshop van JBC gekozen.

Belgische Webshop

Het was al een beetje solden in de webwinkel – Mid Sason Sale + een korting van 10 euro per aankoopschijf  van 60 euro. Daar heb ik uiteraard gebruik van gemaakt.

Het voordeel van zo shoppen is dat je geen tijd verliest met je verplaatsing en dat je tussen de soep en de patatten kan beslissen. Zo vul ik mijn winkelmandje, maar gaan er ook weer spullen uit als ik de mening van mijn man heb gehoord. Ook hij kiest een outfit en als we alle twee tevreden zijn dan wordt de deal gesloten.

Ik kan inloggen met mijn Facebook Account en betalen met PayPal. Allemaal zaken en zorgen die JBC mij uit handen haalt. Ze maken het mij gemakkelijk en daar ben ik wel voor te vinden. Dat Facebook weet dat ik bij JBC koop, dat baart me minder zorgen. Daar lig ik niet van wakker. Vooral PayPal, daar ben ik zeer blij voor. Enkele klikken verder heb ik alles betaald, ik moet zelfs niet rechtstaan om mijn bankkaart te nemen.

Call me lazy, maar soms is dit een breekpunt voor mij. Dan denk ik, goh, ik doe het morgen wel. En die volgende dag denk ik, oh, heb ik het echt wel nodig. Als ik daarna zie dat mijn winkelmandje plots leeg is, dan heb ik geen zin meer om het opnieuw te vullen en zijn ze dus een klant aan mij verloren.

Tja. Dit is hoe ik online shop. En ik denk dat het belangrijk is voor bedrijven om dit te weten. Ik las onlangs één van de betere webshop boeken, daarin vind je ook high end tips.

Maar goed terug naar JBC.

Mijn ervaring met JBC

Onze order is meer dan 25 euro, dus die wordt gratis verzonden. Drie dagen later staat het pakketje al aan de voordeur. Snelle service, al is het nu razend druk en verwerkt de post 600K pakjes per dag.

De doos trekt alvast mijn aandacht en ik bekijk zorgvuldig het mooie lettertype die me een duurzame boodschap brengt.

Een de doos opengaat overtreft het pakketje al mijn verwachtingen. Waar moet ik beginnen. Er is zoveel dat mijn belangstelling triggert. Allereerst zijn er de mooie kleertjes die me vrolijk maken, maar ook de binnenkant van de doos maakt me gelukkig. Een soort van miniparcour dat mijn zoon kan hergebruiken om mee te spelen.

Ik koop geen kleertjes voor meisjes, dus ik weet niet of dezelfde doos gebruikt wordt voor de kleine queens. Maar hier wordt aan de binnenkant van de doos ook zeer veel plezier beleefd.

Onder de kleertjes vind ik een extra geschenkje. Een aftelkalender voor de Sint.

En ik ben onder de indruk van dit pakje. Het was echt genieten. Echt een geschenk dat we hebben mogen ontvangen.

 

 

 

Wil je meer lezen over Belgische Webshops? Check dan deze verzamelpagina over Belgische Webshops