Snel geld verdienen online. Het is hip, het is happening en het kan. Zelf ben ik ook al jaren bezig met het verdienen van geld online. Als je al bepaalde skills bezit gaat het bij de ene sneller dan bij de andere. Afhankelijk van wat je kent en de juiste skills die je bezit. In deze blog wil ik het met je hebben over een onderwerp dat misschien nog niet zo heel bekend is, maar waar absoluut vraag naar is en waar je, indien je in de juiste niche in tapt wel snel geld mee kan verdienen.
Want er zijn veel mensen die op zoek zijn naar het starten van een online business, maar geen idee hebben waar ze moeten beginnen. Er zijn erg veel opties. Je kan gewoon heel erg veel doen online. Denk maar aan affiliate marketing, copywriter, content creator, video creator,..
Maar je kan dus ook geld verdienen met het ontwikkelen van gemakkelijke digitale producten, oftewel printables of werkbladen. Je kan ervoor kiezen om hier een side hustle van te maken of er een volledig full-time inkomen mee te genereren.
Hoeveel je er mee verdient hangt volledig van jezelf af. Heb je 1 printable of heb je er 1000?
Het goede nieuws is.. Je moet geen grafisch ontwerper zijn. Je hebt wel een grafisch programma nodig zoals Canva. Met de gratis versie geraak je al een heel eind. Canva Pro maakt je online leven wel gemakkelijker. Nog een voordeel van het verkopen van printables of werkbladen, je hebt geen eigen website nodig. Dus, de kosten om te starten zijn heel erg laag.
Nu even nog dit, deze blog is geen garantie dat jij snel geld gaat verdienen, want immers wat is snel? Maar goed, laat je inspireren en bekijk of deze methode bij jou past.
Waarom printables of werkbladen ontwikkelen?
De reden waarom je printables wil verkopen is voor iedere persoon verschillend. Maar zolang je een gezonde portie interesse en de juiste goesting hebt voor het ontwikkelen en verkopen van dit product, dan ben ik ervan overtuigd dat je een sterke basis hebt voor je nieuwe bedrijf.
Het begrip ‘snel online geld verdienen’ is relatief. Zoals ik eerder schreef is het hebben van bepaalde skills heel belangrijk. Als je al een bedreven Canva gebruiker bent, dan is de leercurve niet zo groot. Heb je bij wijze van spreken nog nooit gehoord van Canva, dan gaat het iets langer duren. In ieder geval, weet dat het maken van printables geen complexe materie is.
Laat je er dus niet door overweldigen en begin er gewoon mee. Just do it.. 🙂
Misschien weet je niet waar en hoe je begint? In deze gids neem ik je hier in mee. want eigenlijk is het gemakkelijk, want het verkopen van digitale producten werkt net hetzelfde als het verkopen van fysieke producten. Je hebt een product en een plaats nodig en je hebt één of meerdere ideeën nodig.
Daarnaast heb je ook een strategie nodig voor het verkopen van je printables. Je moet weten hoe en waar je je producten verkoopt en je moet weten hoe je klanten aantrekt.
Denk even terug aan de reden waarom jij printables wil verkopen en laat dat gevoel bepalen of dit iets voor jou is of niet? Als ik aan printables denk, dan gaat mijn hartslag omhoog en weet ik dat ik op het juiste pad zit. Dus voor mij is dit mijn weg. Weet wel, dat de wereld van printables zeer veelzijdig is. Je hebt verschillende niches en niche specifiek gaan is waarschijnlijk wel iets dat je best doet.
Het kan ook zijn dat je niet goed weet waarom het eigenlijk een goed idee is om printables of werkbladen te ontwikkelen en verkopen? En misschien is één van de redenen waarom je dit product wil gaan maken, het passief inkomen is dat je ermee gaat verwerven.
Het verkopen van printables is één van de snelst groeiende inkomensstromen op het internet vandaag. Gemakkelijk en snel online geld verdienen is voor velen al een echte waarheid geworden. Voor mij ook. Want dit is passief inkomen en dit soort product maak je één keer en nadien moet je niet zoveel tijd en energie in het product investeren.
Eenmaal online zijn het producten die blijvend geld voor je binnen brengen en dit terwijl jij met iets helemaal anders bezig bent. Hierdoor maak je dus tijd vrij om meer printables te maken of je te richten op andere passieve geldstromen. Of je kan gewoon op reis gaan. Die bakcursussen gaan volgen of elke dag gezond eten op tafel toveren. Whowww wat een woorden. 🙂
Side hustle of full-time? Je eigen baas? Het kan, maar hoe snel je online geld gaat verdienen, hangt af van de skills die je al bezit, de tijd die je er in investeert en de niche die je kiest. Je moet er wel voor werken en actief mee bezig zijn. Want je kan het niet gewoon opzetten en het dan vergeten. Na een eerste product, maak je een tweede, derde,.. en je moet mensen naar je producten weten krijgen. En, en, en, niet onbelangrijk. Het moet wel kwaliteit zijn wat je levert. Want anders koopt niemand wat van je.
Je gaat er dus wel wat tijd en werk in moeten steken, je moet weten wat je aan het doen bent. Maar deze tijdsinvestering in het begin zorgt ervoor dat je later een heleboel tijd gaat besparen. Maar als je deze skills al bezit, dan kijk je nu naar een open weg…
Eenmaal je een shop hebt en je printables online staan, dan lieve mensen, verdien je geld op elk moment van de dag. Zelfs wanneer je slaapt. Dit is by the way het leukste aan wakker worden, checken hoeveel downloads er geweest zijn. En het bestaat. Ik doe het ook elke dag. Printables zijn hip, hot en happening! En dat gaat niet afnemen.
Het aantal neemt zelfs toe, want er zijn steeds nieuwe niches en markten die je kan aanboren. Zo weet ik dat op dit moment crypto printables booming zijn. En als je op bijvoorbeeld Etsy verkoopt je ideale klant van over heel de wereld kan komen. Op voorwaarde dat je werkbladen niet alleen in het Nederlands gemaakt zijn natuurlijk. En eens klanten je kennen komen ze terug voor meer.
Wat ontwikkelen?
Als je geen idee hebt van wat je zou willen ontwikkelen, kijk dan eens in je eigen leven of in het leven van je vrienden. Wat vind jij, wat vinden je vrienden helpful? Wat heb jij nodig, wat wil jij maken zodat jouw leven gemakkelijker is?
Awel ja, maak het! Check ook even de concurrentie en bekijk wat ze verkopen op hun website, op Etsy of Creative Market. Iedereen gebruik printables in zijn leven. Van recepten tot planners, van werkbladen voor de kleuterklas tot gradebooks voor de leerkrachten.
Het is niet moeilijk
Ga nu niet de hele situatie overdenken. Begin bij het begin. Het is gemakkelijker dan je denkt. Printables maken duurt geen weken of maanden. Eens je weet wat je aan het doen bent, kan je er één gemaakt hebben binnen de tien minuten. En dat, dat is de reden waarom jij met printables moet beginnen. Eens jij je niche gekozen hebt, is het zelfs gemakkelijker om het juiste type printable te ontwikkelen. Bovendien, je skills verscherpen als je er vaker mee aan de slag gaat. Hoe meer je maakt, hoe sneller je wordt.
Het maken van een printable is niet tijdsrovend. Van een paar minuten tot een dag. Afhankelijk van wat jij wil maken en het project waarmee je bezig bent.
Als je nu 5 printables per dag maakt, dan heb je op het einde van de week 35 printables. Klaar om te verkopen. Whopppaa! Ready to rumble. Hoeveel printables heb je dan na een jaar?
En het beste van het verkopen van printables is dat je geen magazijn nodig hebt om je producten in op te slagen en je hoeft niets te versturen. Hoera ruimte in huis en in de garage.. 🙂
Voila, de inleiding geeft het weer. Weinig gedoe, snelle leercurve, weinig tot geen opstartkosten. Ideaal dus. Waarom denk je dat ik er ooit mee begonnen ben? Voor mij is het een creatieve uitlaatklep en een fantastische manier om passieve euro’s mee te verdienen. Mijn perfecte verdienmodel.
Ik heb ook helemaal geen spaargeld moeten investeren. En ik moet ook al helemaal geen trips naar het postkantoor maken om spullen te versturen. Je koper kiezen de printable die ze willen, betalen ervoor, klikken en downloaden. Easy Peasy.
Het is gemakkelijk voor hen en voor jou!
Wat zijn printables?
Een printable is een document waar iets op staat, een tekening, een planner, flashcards, enz.. en dat je afdrukt. Printables kunnen voor privé, school of zakelijk gebruik zijn.
Zo simpel is dat. Een kleurplaat, een fitness schema, een les biologie, een art print voor een baby kamer. Of planners. Planners zijn een echte hit. Veel mensen gebruiker dit om hun leven op orde te houden? Ze gebruiken ze dagelijks, wekelijks of maandelijks. Een planner print je dan uit en je organiseert er bijvoorbeeld je huishouden mee of de voorraad voeding in je vriezer.
Planners gebruik je voor thuis, op school of op kantoor. Denk maar aan een tandartsafspraak die op de planning staat. Als je die dag vrij bent, dan zet je dat op je huis planner. Ben je aan het werken, op je werkplanner.
Soms hebben mensen zelfs drie kalender planners. Hun drukbezet leven vraagt dit dan en ze willen elke minuut nuttig besteden.
Ze hebben één nodig voor persoonlijk gebruik, één voor hun werk gerelateerde projecten en één voor het gezin. Denk maar aan alle events die de kids op de planning zetten. Mjaa.. het is goed om alle planners op elkaar af te stemmen.
Kalender Planner
Een kalender planner kan ook interessant zijn voor je renovaties in je huis. Waar, wanneer, hoe. Op een renovatieplanner wind je dan ruimte voor de juiste gegevens van de bedrijven en handige Harry’s waar je mee werkt. Je plant dan netjes in wanneer elk van de projecten getackeld moet zijn (als je geluk hebt en alles op schema verloopt natuurlijk. Maar met de juiste informatie bij de hand bespaar je jezelf een hoop ellende en frustratie.
Huwelijksplanner
Soms gebruiken mensen planners voor speciale evenementen. Bijvoorbeeld een huwelijk. Voor een huwelijk moet je veel doen en regelen en dan kan het interessant zijn om al de informatie in één oogopslag terug te vinden. Zo een belangrijk moment in je leven, dat vraagt toch om organisatie. Check de huwelijksplanners maar eens op Etsy.
Babyplanners
En dan later, als de baby er is. Of voor de baby er is. Ik ken mensen die fertiliteitsplanners verkopen, anderen borstsvoedings planners of prenatale yogaplanners. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan er een planner van maken en mensen kopen dit.
Projectplanners
Projectplanners zijn dan weer een hele andere vorm van werkbladen. Ze lijken op kalender planners, maar zijn in feite alleen bedoeld voor een bepaald project. Bijvoorbeeld voor het opzetten van een eigen zaak. Een business planner kan je dan gebruiken. Het helpt je dan bij de start, om alles on track te houden of je aan je budget te houden. In één oogopslag weet je hoever je in je project zit en of je je doelen realiseert.
Maaltijdplanners
Maaltijdplanners. Nog zo een populaire niche. Mensen willen tegenwoordig voor een heel week plannen wat ze gaan eten. Instagram staat er vol van, van budgetfluencers die je helpen bij het onder controle houden van je uitgaven. Btw, het werkt wel.. voor mij zijn er dit jaar serieuze shiften geweest. Maar goed, een maaltijdplanner zorgt ervoor dat je bewust omgaat met de keuzes die je maakt, het eten dat je koopt en het eten dat je weg gooit.
Maaltijdplanners vind je ook in allerlei layouts. Belangrijk is dat je alle dagen van de week op papier krijgt en dat er ruimte is voor eigen inbreng. Zodat de gebruiker van de planner er zijn eigen ideeën op kan noteren. Sommige planners verdelen de dagen onder in ontbijt, lunch en diner, en vaak, maar niet altijd is er plaats voor snacks. Dus weet wat jij belangrijk vindt bij het opmaken van jouw planners. Benut je alle mogelijkheden van je bladzijde? Is er plaats voor een boodschappenlijstje, de wensen van de kids of van je partner?
En je kan je maaltijdplanner of al je andere printables erg mooi gaan inkleden met clipart, die je dan weer koopt op een marktplaats als Creative Market.
Financiële Planners
Mijn persoonlijke favoriet. Met financiële planners heb ik mijn financiële leven een boost gegeven en ben ik plots veel meer beginnen sparen. Echt ongelooflijk wat je op een jaar tijd kan bereiken met zo van deze papiertjes. Overzichten van je inkomsten en uitgaven, challenges, spaarkalenders., Het heeft mijn leven drastisch gewijzigd. Je vindt ze voor persoonlijk of privé gebruik. Of misschien moet de meest perfecte financiële planner nog ontworpen worden.. door jou..
Budgetereren, een hot topic.
Fitness Planners
Dieet en fitness.. Opnieuw heel erg populair. Trackers om je gewicht bij te noteren, het aantal sportoefeningen die he gedaan hebt, de voeding die je gegeten of niet gegeten hebt. Bepaalde spiergroepen die je getraind hebt, de hoeveelheid water dat je gedronken hebt. Voor elk onderdeel ontwerp je dan één of meerdere bladzijden. Hoe je het ontwerpt is natuurlijk je eigen keuze. Maar als jij de huidige fitness planners ziet, mis je dan iets? Misschien herken jij wel het ontbrekende deel.
Challenges zijn bijvoorbeeld ook een fantastisch onderdeel om toe te voegen aan een planner. 30 dagen squats of 100 dagen sit ups. Dag 1 – 1 sit up, dag 100 – 100. Up to you, your call. De mogelijkheden zijn eindeloos. Maar één ding astublief, denk er aan om ook rustdagen in te plannen. Hahahah..
Fitness gewoonten zijn hot, ze kunnen tot groot persoonlijk succes leiden en daarom ook zijn printables in deze niche ontzettend populair.
Denk maar aan het zetten van 10.000 stappen per dag. Sommige mensen gebruiken trackers om dit bij te houden en hun doelen te zien ontstaan en groeien. Maar ook als je aan het bodybuilden bent geslagen of wanneer je net minder vetpercentage wil. Als je het ergens op een printable kan neerpennen. Dat vergroot toch het succes van het succes.
Of je kan fitness planners omtoveren in gezondheids trackers. Heb je elke nacht 7 uur slaap. Eet je elke dag je groenten en fruit? Hoeveel dagen ben je al van de chocolade en het ijs kunnen afblijven?
Kleurplaten
Kleurplaten zijn één van de best verkopende printables online. Ik kan dat bevestigen, want de kleurplaten die ik online heb staan worden ook met grote regelmaat gedownload. Kleurplaten zijn zowel populair bij kinderen als bij volwassenen.
Kleurplaten kan je apart of in een bundel verkopen. Mensen gebruiken ze voor persoonlijk gebruik, voor de kids, voor zichzelf, voor in de klas. Kleurplaten hebben voor sommigen ook een therapeutische ondersteuning enze helpen met het verminderen van angsten. Dus soms kopen bedrijven ook kleurplaten, om dit te delen met hun mensen.
Als je in de kleurplaten niche wil gaan en je wordt helemaal wild van idee dat je hiermee andere mensen kan helpen, dan kan je je misschien focussen op het maken van prenten die een hogere waarde hebben, die geruststellend zijn. Voor kleine kinderen, tieners of volwassenen. Alles kan.
Je kan zelfs in een zeer specifieke niche duiken, kleurplaten over sport, de natuur, dino’s of unicorns. Kleurplaten met dieren, mythische wezens of planten. Er zit geen limiet op wat je kan bedenken en verkopen. Wat jij wil. Het is jouw keuze!
Kies je voor kleurplaten van Kerst of Pasen. Of liever een toffe kleurplaat voor verjaardagen van kleine kinderen. Misschien hebben je kleurplaten één onderwerp. Vogels. En verkoop jij dit in bundle vorm of misschien ben jij wel fan van een fantasie wereld.
Wat je wel niet mag doen is zomaar copyright of trademark overtredingen maken. Je mag niet zomaar alles gebruiken, je moet de nodige licenties hebben. Gebruik dus ook niet zomaar elementen van bijvoorbeeld Disney of een superhero uit een film.
Scrapbook printables
Misschien vind je het wel leuk om met foto’s bezig te zijn en scrapbook printables te maken. Je design bevat dan baby flesjes of schattige baby dieren? Sommige scrapbook printables hebben een layout in ovalen, vierkanten of rechthoeken. Of een kunnen gaan rond een bepaald onderwerp. Een huwelijk, een lentefeest, moederdag. Je kan pagina’s ontwerpen met een roze, blauwe of groene achtergrond. Met cactussen of andere planten. Seizoenen, landen of ruimtevaart. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Educatieve printables
En in deze niche verdiep ik mezelf. Je vindt mijn werk onder andere hier. Kelly’s Canva Creator Profiel. Dit is een booming business en het aantal downloads liggen hoog. Zeker omdat mensen ook veel meer thuis lesgeven. Mijn downloads staan in Canva en zijn voornamelijk opgemaakt in het Engels, de wereld is mijn publiek.
Je kan je creativiteit de vrije loop gaan. Wil je kinderen helpen met het ontdekken van nummers en ze leren tellen? Wil je werkbladen met rekenoefeningen maken, ze de juiste vormen aanleren, hen helpen bij het schrijven, tekenen, onthouden, ontdekken. E.I.N.D.E.L.O.O.S. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Hele lesplannen kan je ook online zetten. Ben je een leerkracht en wil je niet dat je werk zomaar verloren gaat? Vertaal het, zet het online en verkoop het. Er zijn speciale websites om dit te doen. Websites zoals -Teachers pay Teachers.
Wall Art
Ook weer een categorie waarin je je volledig kan laten gaan. De mogelijkheden zijn eindeloos en onbeperkt. Het is art om in te kaderen en tegen je muur te plakken, op de kast te zetten of je toilet mee op te vrolijken. Maar evengoed om je terras mooier mee te maken.
Printables onder deze categorie kunnen plaatjes of tekst zijn. Quotes. Of mooie elementen in combinatie met quotes. Denk maar aan zinnen als ‘Yes You Can’, ‘Keep on Growing’. Korte zinnen, lange zinnen, Letters, Cijfers. Gemakkelijk of iets ingewikkelder.
Mama’s die pas een kindje hebben gekregen zoeken dan in de ‘baby wall printables’, als het kindje wat groter is op de ‘kids wall art’. Open Etsy maar eens, je gaat versteld staan.
Maar ook voor een zaak kan je prints maken. Denk maar aan een koffieshop die zijn muren wil upgraden, een dierenrats of een kapper die wall art aan de muur wil. Of denk aan belangrijke feesten in het kaar. Kerst, Pasen, Halloween. Santa met zijn rendieren.
Een miljoenenbusiness zeg ik je. En die dingen zijn dus heel gemakkelijk zelf te maken.
rainbow wall art – bathroom art – office wall art – kids wall art – kids bathroom art – kids kitchen wall art – nursery art – yoga wall art – kids yoga wall art…
Journaling
Printables die je nodig hebt om je verhaal neer te schrijven, je dromen en verlangens te manifesteren. Persoonlijk of zakelijk.
Stickers
Nog zo een niche die veel mensen aankopen laat doen. Stickers maken, voor allerlei gelegenheden. Je kan hiervoor elementen aankopen of als je handig bent, zelf gaan teken en digitaliseren.
Uitnodigingen
In de corona jaren zijn de feestjes wat minder geweest, maar ik ga ervan uit dat mensen knaldrang hebben en klaar zijn om te feesten. Dus uitnodigen maar. Verjaardag, vrijgezellen, huwelijk, baby shower, kerstfeestje, pensioenfeestjes en ga zo maar door.
Printables. Ja, het is een wondere wereld. Het bestaat en het wordt goed gesmaakt. Je kan je eigen niche kiezen en hiermee aan de slag gaan. Wat ik hierboven opgesomd heb is nog maar een fractie van de mogelijkheden. Als je snel geld online wil verdienen dan ga je een goede en specifieke niche moeten zoeken en hiermee aan de slag gaan. Wat hebben mensen nodig, wat is er nog niet? Wat kan jij met jouw skills en talenten maken. Waar ga je het verkopen?
Laat je hieronder nog één keer inspireren in de mogelijkheden van planners en ga dan met volgend onderwerp aan de slag. Ik heb me eens laten gaan. Btw als je geen tijd of zin hebt om zelf te gaan ontwerpen. Zoek dan eens op Etsy of Creative Market naar printabels die je commercieel mag gebruiken. Ja, dat bestaat. Als dat geen manier is om snel online geld te verdienen.
Bijvoorbeeld: Law of attraction Planner Commercial Use Canva
Kies een Niche
Als het maken van printables nieuw is voor je, dan beslis je in welke niche je wil verder gaan. Uiteraard kan je altijd wisselen, maar kies toch maar een niche waar je voeling mee hebt. Dan blijft de inspiratie stromen. Het heeft geen zin om je te verdiepen in werkbladen voor wiskunde als je geen kennis hebt op dat gebied. Wat je vooral wel mag onthouden is dat er in elke niche verschillende soorten printables kunnen gecreeërd worden.
Specifieke niche
Nog eens een voorbeeld van planner printables. Stel dat de spirituele niche je aanspreekt of dat je daar al een business in hebt en je wil uitbreiden met planners, dan kan je de spirituele planners nog gaan onderverdelen in verschillende onderwerpen.
- Manifestatie Planner
- Chakra Planner
- Law of Attraction Planner
- Moon Planner
- Chrystal Planner
- …
btw; de planners die ik opgenoemd heb staan op Etsy en die mag je commercieel gebruiken. Zoek dus zeker maar eens op.
Ben je een mama, heb je een mamablog of verkoop je al baby spullen online, dan kan je je gaan verdiepen in de baby niche. Dan maak je printables voor pasgeborenen. Nursery Art, Stickers, Planners,… Alles wat een mama wil afdrukken of nodig heeft om haar leven aangenamer te maken.
Als je dus al een niche hebt, is de stap voor het kiezen van je niche dus een no-brainer. Je doet namelijk al iets. Je connecteert het soort werk dat je al doet met de juiste printables. Ben je een yoga teacher, maak dan yoga wall art. Yoga planners, lessen, quotes,.. Gohhhh als ik hier zo schrijf, dan voel ik de energie stromen. En komen de ideeën binnen. Maar ik kan natuurlijk niet alles maken.. Daarvoor heb ik de tijd niet. Maar stel dat je vastloopt op dit stuk, stuur me dan een mailtje met je niche en ik laat mijn brein werken voor jou. Je kan me bereiken op kelly@sprankelonline.be..
Zit je in de fitness niche, maak dan fitness gerelateerde printables. Trainingsschema’s, voeding, planner, trackers, wall art, motivatie quotes. Jij hebt de kennis. Ga ermee aan de slag.
Al een niche hebben is gemakkelijk, maar misschien wil jij wel van nul beginnen. En ook dat gaat. Kies een niche voor je printables, ga aan de slag en breid uit na verloop van tijd. Jij mag doen wat je wil, zolang je er plezier aan beleeft en je gemakkelijk inspiratie krijgt. Anders wordt het een zware opdracht en is het niet zo leuk natuurlijk. Er is geen juiste of foute manier om te starten aan het maken van printables.
Specifiek type van printable
Wat als je nu in de plaats van een specifieke niche, je eens gaat richten op een specifiek type van printable. Planners of Orakel kaarten. Op deze manier moet je niet diep gaan in een bepaalde niche, maar kan je uitblinken in een bepaald type van product.
Het is dan wel belangrijk dat je vooraf goed onderzoek doet en dat je niet in de wilde weg prints gaat uploaden. Je moet er zeker van zijn, dat wat je maakt dat dat ook gekocht gaat worden. Als er geen markt voor is, gaat het ook niet verkopen. Kijk hiervoor naar je eigen leven en dat van je vrienden en kennissen. Wat is de interesse, wordt het gekocht? Als je zelf financiële planner gebruikt, dan is de kans groot dat anderen dit ook kopen.
Health trackers zijn een goed voorbeeld van printabels die gekocht worden.
Ga op zoekwoordonderzoek
Start met je onderzoek door website als Etsy en Creative Market binnenstebuiten te keren. Zo krijg je een idee van wat verkocht wordt. Gebruik de zoekfunctie, typ je tekst in het Engels en zet achter elk zoekwoord, de woorden – printable of wall art. Als je op onderzoek uit gaat dan ga je tonnen tips en ideeën krijgen voor printables. Je ziet ook welke winkels veel verkopen doen en wat populair is.
Niche ook hier in op zoekwoorden., gebruik verschillende zoekwoorden. Zoek dus niet te breed. Als je meer zoekwoorden inzet krijg je een groter aantal mogelijkheden. Zet wel je timer op, zodat je jezelf niet verliest in je zoektocht.
Er bestaan ook tools die je helpen bij het analyseren van zoekwoorden. Bij Etsy is dit bijvoorbeeld Erank. Dit helpt je dan bij het opzoeken en duidelijk krijgen van zoekwoorden die populair zijn. Je hebt een gratis en betalende versie. Uiteraard kan je met de betalende versie veel meer zien. Ontdek welke print je wil maken, of mensen er naar zoeken en of ze verkopen.
Competitie is goed, zo weet je of er vraag is naar bepaalde producten. Dat het verkoopt is dan al bewezen. Je moet alleen zorgen dat je het beter of anders doet dan je concurrent. Laat je ook niet afschrikken door het aantal verkopers van een bepaald product. Er gaat altijd plaats zijn voor jouw printables. Smaak is namelijk subjectief en vinden mensen jouw planner meer bij hen passen dan de planners van de concurrent.
Door door te klikken naar de winkel van je concurrent ontdek je welke andere listing nog online staan en of de producten verkopen. Ik heb ook een tijdje die Erank gehad en echt, shops die honderden verkopen per dag doen, zijn geen uitzonderingen. Echt waar het bestaat.
Check ook altijd de reviews van kopers. Zo ontdek je of er iets mist aan een bepaalde printable. Dat kan jij dan verwerken in jouw verhaal.
Verdoe je tijd niet aan sellers die niet goed verkopen. Check diegene die al een tijdje bezig zijn en hoge verkopen omzetten. Zo weet je een klein beetje meer wat werkt en wat niet. Maar ga niet zomaar alles klakkeloos overnemen. Breek de copyright regels niet. Dat is niet netjes en brengt je nergens. Ontwikkel je eigen stijl. Jij kan dat!
Op zoek gaan naar inspiratie mag wel, maak er je eigen avontuur en verhaal van. Templates van Canva nemen en ze doorverkopen, mag ook niet. Lees daarom altijd steeds de licenties van een bepaald platform door.
Vind je eigen uniek selling point. Vind dit in elke printabe en dit is waarom mensen voor jou gaan kiezen. Wat kan jij de consument extra aanbieden? Met welke reden kopen mensen van je?
Wat heb je nodig om printables te maken?
Er zijn verschillende tools en software waarmee je printables kan maken. Je hebt Powerpoint, de Adobe producten, PicMonkey. Maar zelf werk ik maar met één software en dat is Canva. Weet je niet goed wat Canva is en wat je ermee kan doen, check dan zeker deze verzamelpagina.
Canva is een zeer gemakkelijke software om mee aan de slag te gaan, maar weet dat je geen van de pro foto’s of elementen die je in Canva vindt, mag gebruiken om je templates te verkopen. Lees daarom altijd eerst de licenties door. Elementen die je wel mag verkopen vind je op Creative Market. Maar ook hier, lees het juiste gebruik van de licentie door. Het verkopen van templates met Canva Pro elementen mag dan weer wel. Maar dan verkoop je een template en niet de printable. Als je een template verkoopt, dan breng je de mensen met die link rechtstreeks naar de Canva editor. Verkoop je een printable, dan breng je de mensen naar een PDF.
Om te starten met Canva heb je een Canva account nodig. Canva heeft een lage leercurve, dus je gaat er snel mee vertrokken zijn. Met deze video die ik een tijdje geleden op YouTube heb gezet, ga je alvast de eerste stappen zetten.
Later, als je wat meer ervaring hebt met Canva zou ik wel overschakelen op een Pro account, daar kan je veel meer mee dan met de gratis versie. Maar om te starten is een gratis account voldoende. Als je dus geen groot budget het om te starten, is dit dus ideaal. Je kan er perfect een printable business mee opzetten.
Wil je graag Canva Pro 45 dagen gratis uittesten, klik dan op de afbeelding hieronder (affiliate link)
Deze fouten die je wil vermijden
Geen goede kwaliteit aanbieden
Nadat je je huiswerk hebt gedaan, ontdek je wat je concurrentie aanbiedt. Je ziet dan ook dan het ene ontwerp mooier is dan het andere. In sommigen is wat meer werk gestoken dan in anderen en soms lijkt het wel of ze gewoon snel snel gemaakt zijn. Dit zie je altijd in het eindresultaat. En dat lieve mensen, is iets dat je wil vermijden. Verkoop geen printables van lage kwaliteit. Investeer wel je tijd om iets aantrekkelijk te maken, zorg voor kwaliteit en details.
Als je een printable aanbiedt die niet tegen de kwaliteit kan concurreren, dan ga je ook geen verkopen genereren. Dus niet snel snel, maar met de nodige aandacht en tijd. Leer vanaf het begin om kwaliteitsvolle ontwerpen te maken. Als je geen kennis van design heb, bekijk dan toffe YouTube video’s hierover. Oefen en experimenteer tot je de juiste skills gehaald hebt.
Als je hier je tijd en energie in investeert zal het zich later opbrengen. Heb je deze skills al, dan ga je snel(ler) geld verdienen online. Dit is dus wat ik zei in het begin van het artikel. Je kan er ook altijd voor kiezen om een designer te zoeken die de ontwerpen voor jou maakt, maar wil je dit echt doen? Iemand anders hiervoor betalen. Brengt dat genoeg op?
Verkoop niets dat niet verkoopt
Stel dat je al een tijdje bezig bent met het verkopen van printables en je hebt een aantal listings opstaan die echt niet gekocht worden. Ga dan niet nog meer van die dingen maken. Als ze niet verkopen, verkopen ze niet. Er moet ook een markt voor zijn. Verkopen andere mensen ze wel goed en jij niet? Stop dan even, ga op onderzoek en ontdek waarom jij ze niet verkoopt. Je wordt misschien niet goed genoeg gevonden in de zoekfuncties van een bepaalde marktplaats of op Google? Ontdek waarom het misloopt en probeer dit te herstellen.
Als de kwaliteit goed is, dan kan het inderdaad zijn dat je niet goed genoeg gevonden wordt, dat je niet de juiste zoekwoorden gebruikt, dat je nog geen publiek hebt. Dat de beschrijving bij je printables niet uitgebreid genoeg is. Je moet dus blijven investeren hierin. En een hoog volume aan printables hebben. Eentje is geentje.
Te hoge of te lage prijzen
Toen je in het begin je onderzoek gedaan hebt, heb je dan ook gekeken naar de prijzen? Als jij een kalender maakt en die verkoopt voor 19 euro, terwijl anderen dit verkopen voor 9 euro, bij wie gaan ze hun aankoop dan doen? Tenzij je al een gevestigde naam bent natuurlijk.
Maar in de printable wereld is het wel aangeraden om te kijken naar prijzen van anderen. Anders is het moeilijker om er tussen te geraken op marktplaatsen zoals Etsy. Maar je moet ook geen onder de prijs gaan natuurlijk. Kijk dus altijd naar hoeveel anderen er voor vragen.
Als je al een publiek hebt, dan is het anders. Dan kopen ze alles van je. Ook als het soms te duur is. Mijn gevoel hee.. maar ja, je kan niet in de geldbuidel van iemand anders kijken. Wat voor de ene persoon betaalbaar is, is dat voor de andere niet. Dus 19 euro voor een printale planner is voor de ene veel, voor iemand anders niet.
Als je doelgroep een high end publiek is, dan zet je je prijzen wat hoger, anders neem je mainstream prijzen.
Slechte customer service
Eén van de grootste fouten die je kan maken is het hebben of het niet hebben van een slechte cutomer service. Mensen kunnen je niet bereiken om zaken te vragen. Je doet geen opvolging. Je laat ze aan hun lot over. Ja, dan schrijven ze een slechte review. Dus zorg ervoor dat ze steeds een prettige online ervaring met je hebben.
Zorg dat je een FAQ pagina voor je producten hebt. Als je klanten dan een vraag hebben, dan kunnen ze daar kijken voor het antwoord. En dan contacteren ze je vermoedelijk al minder. Geef antwoord op de meest gestelde vragen en dit bespaart je een heleboel tijd.
Je hebt geen goede organisatie
En dit wil je ook kost wat kost vermijden. Maak een spreadsheet van je ideeën voor je printables. En verdeel ze onder in de juiste categorie. Dit is vooral handig als je printable business gaat groeien en wanneer je meer ideeën hebt. Want het is gemakkelijk om overzicht te verliezen over je projecten en de zaken die je wil realiseren.
Wanneer een idee binnen komt, schrijf dit dan op. In een boekje of rechtstreeks in je spreadsheet. Enkel de basis neerpennen is voldoende, zo vergeet je zeker niet wat je wil maken. Later kan je dan je ontwerp verfijnen en op papier zetten.
Je kent je markt niet
Een laatste fout die je wil vermijden is het niet kennen van je markt, van je doelgroep. Wat hebben ze nodig, waar geven ze geld aan uit, waar ligt de pijn? Begrijp wie je publiek is en maak printables speciaal voor hen. Heb aandacht voor hun zorgen.
Zelf zit ik zo in een bepaalde Facebook group en ik kijk en luister hier naar de vragen die mensen hebben. Ze zijn dan op zoek naar een bepaald item en banggg.. ik weet wat ik moet maken. Soms zet ik een linkje naar het product dat ik gemaakt heb, maar niet altijd. Ik ben bang dat ze me er uit gaan gooien als ik dit teveel doe. Maar goed, in die groep zitten betekent dat ik wel hoor wat ze missen en dan maak ik dat.
Tips die je helpen bij het verkopen van je printables
Als je je printables verkoopt, leg dan zeker uit welke waarde je printables hebben. ‘Hier is een financiële planner’ heeft veel minder impact dan de zin ‘Ben je al die financiële chaos ook beu?’. wat je doet is aan je potentiële klant laten zien waarom ze jouw financiële planner zouden moeten kopen. Als je zelf geen redenen bedenkt, dan doet je publiek dat ook niet. De soort dienstverlening die jij biedt begint onmiddellijk bij het begin. Wees open en transparant. Zelfs als je fouten maakt.
Niet goed geld terug
Sommige mensen die printables verkopen bieden ook een niet-goed-geld-terug-garantie aan. Je bepaalt uiteraard zelf of je dit wil doen. Er zullen altijd wel klanten zijn die het product kopen en dan hun geld terug vragen. Als dat mensen met slechte bedoeling zijn, dan is dat verkeerd. Het is niet de moeite waar om hier ruzie over te maken. Als het gebeurt, betaal dan gewoon de refund terug. tenzij dat je opmerkt dat deze persoon dat ook met al je andere printables doet. Als het een hoog aantal mensen zijn die een terug betaling vragen, dan moet je eens kijken of de kwaliteit van je product wel goed genoeg is.
Zorg voor tevreden klanten
Beantwoord altijd vragen, ook als ze overbodig zijn. Een klant die tevreden is kan andere nieuwe klanten naar je platform brengen. Probeer er voor te zorgen dat mensen je een toffe review schrijven. Je kan mensen niet dwingen, maar je kan het altijd vragen. Als mensen een review schrijven, deel dit dan ook op je website of je sociale media kanalen.
Gebruik foto’s
Een strategie die helpt bij het verkopen van printables is het gebruik van foto’s in je printables. Klanten vinden het visuele aspect van foto’s aantrekkelijk. Gebruik daarom duidelijke, simpele foto’s. Wees je er wel van bewust dat je niet zomaar foto’s van het internet of van Canva mag plukken. Zorg ervoor dat je de juiste licenties hebt om die foto’s te mogen verkopen. Misschien maak je ze zelf wel. Dat is nog gemakkelijker dan.
Gebruiksvriendelijk in betalingsmogelijkheden
Als je je printables te koop aanbiedt, doe dit dan op een gebruiksvriendelijke manier. Zorg dat er verschillende betalingsmogelijkheden zijn. Voor een platform als Etsy of Creative Market zal dit wel in orde zijn. Maar zorg er ook voor dat dit mogelijk is als jij je prints verkoopt op je eigen website.
Verschillende formaten
Soms helpt het wel je product in verschillende formaten aan te bieden. bijvoorbeeld A4 en US letter of zelfs een A5. Je wil je product zo aantrekkelijk mogelijk maken en mensen zijn soms niet allemaal op zoek naar een A4’tje. Zeker als je de internationale markt op gaat. Sommige kopers willen een full sized printable planner, anderen willen maar de helft, zodat het past in hun agenda of hun handtas.
Templates in plaats van printables
Zoals ik eerder zei is er een verschil tussen een template en een printable. In een template kunnen mensen zelf nog aanpassingen maken. In een printable niet. waarom verkoop je niet de templates? Zodat mensen zelf kunnen beslissen met welke kleuren ze werken of welke elementen ze op hun planner willen plakken?
Maak printables rond bepaalde feestdagen
Een strategie die goed verkoopt zijn feestdagen en zelf vind ik dat Kerst op nummer één staat. Maar ook andere feestdagen werken perfect. Moederdag, Valentijn, Halloween, Carnaval,.. Ik heb al fantastische printable en template pakketen gezien rond feestdagen die ontzettend populair zijn. Check Etsy hier maar eens voor.
Start een email lijst
Met een email lijst sta je wel sterk en kan je je mensen altijd mailen met de nieuwste aanbieding. En na een aankoop kan je ook een automatische upsell toevoegen. Snel geld verdienen online. O ja hoor!
Waar verkoop je je printables?
Printables zijn dus eigenlijk gewone downloads. En laat er nu een aantal virtuele plaatsen zijn waar je je prints kan verkopen. Zo heb je Etsy. Etsy is een zeer groot platform en er worden – ja, er worden – aan de lopende band – printables verkocht. Noteer ook even Creative Market als online marktplaats en voeg daarna ook Creative Fabrica aan je lijstje toe. Verkoop je educatieve printables, dan vind je bij Teachers Pay Teachers vast wel je plaatsje.
Als je een eigen website hebt, kan je uiteraard ook je printables via die weg verkopen. Stel dat je een financiële blogger bent, wel dan kan je zeker en vast je ‘uit de schulden’ templates op je website aanbieden.
Geld uitgeven om geld te verdienen met printables
Het opstarten van een printables business kost je bijna geel geld, want je kan in de gratis versie van Canva werken. De hoeveelheid centen die je wil investeren hangt af van de resources die jij wil gebruiken. De aandacht die je wil verwerven voor je nieuwe onderneming kan ook gratis als jij begint te delen op je sociale media kanalen. Het kost je geen geld, alleen tijd.
Uiteraard kan je er ook voor kiezen om wel centen te investeren. Want een gratis Canva account heeft ook zo zijn beperkingen. En je wil jezelf en je printables toch geen limieten opleggen? Geld dat je uitgeeft, is een investering voor je zaak. En als het je droom is om van je printables te kunnen leven, dan investeer je best in een aantal goede tools. Soms moet je geld uitgeven om geld te verdienen.
Zo heb ik dat met mijn nieuwe boekhouder. Ze kost twee maal zoveel als mijn vorige boekhouder, maar ze heeft me al enkele tips gegeven waardoor ik die centen eigenlijk al terug verdiend heb.
Als je begint te groeien, overweeg dan ook om meer te investeren. Goede software, toffe creaties van Creative Market, een Pinterest planner, Facebook of Pinterest advertenties,… meer verkeer en meer inkomen.
Hoe krijg je meer verkeer naar je printables?
Als je een product online hebt staan, maar er is geen verkeer naar dat product, dan ga je ook weinig verkopen realiseren? Wil je dat je prints als een raket gaan, dan moet je zorgen dat je bezoekers krijgt.
En laat dit nu net een dingetje zijn voor veel mensen. Ze willen helemaal niet verkoperig of opdringerig overkomen, dus het enige wat ze doen is hun bestanden uploaden en wachten. Wachten op goed geluk, tot er een toevallige voorbijganger passeert die dan een aankoop doet. Maar vaak is het niet zo simpel en dan beginnen mensen te twijfelen aan zichzelf en aan hun prints. Want zijn hun prints wel goed genoeg? Waarom koopt niemand ze? Omdat er geen verkeer is.
Wat je je moet realiseren is dat de wereld van verkoop eentje is van connectie. Je moet een soort van connectie vinden met je publiek. En die connectie zorgt er dan voor dat je bezoekers ook gaan kopen.
Als je nu eens terug denkt aan al die aankopen die je ooit al gedaan hebt. Je bent niet geboren met kennis over dat product. Ergens onderweg is het aan jou geïntroduceerd. Misschien doormiddel van een advertentie die je gezien hebt op tv? Of misschien heb je er iemand over horen spreken. Op de radio, vrienden – of, het aller polulairste in deze tijd – sociale media. En laat sociale media nu een goede manier zijn om verkeer naar je printables te krijgen.
Alleen je producten online zetten en er verder niet meer naar omkijken, dat kan in sommige situaties lukken, maar niet voor iedereen. Best is dat je online ook actief bent zodat je een relatie opbouwt met je publiek. Dit betekent dat je een manier moet zoeken om die mensen te bereiken.
Een blog
Een blog kan je hier alvast mee helpen. Bloggers kunnen een serieus publiek aantrekken en verkeer naar verschillende kanalen doorsturen. Dit verkeer zorgt dan dat er verkopen gedaan worden, voornamelijk ook omdat de blogger over het product schijft op z’n blog. Als je dit dan combineert met een aantal giveaways of freebies, dan gaan mensen nog meer geïnteresseerd zijn om je prints uit te testen.
Connecteer daarna met de mensen die je freebie printables ontvangen hebben en vraag ze hoe ze de prints vonden. Deze informatie kan je daarna ook weer opnemen in je blog. Hierdoor bouw je vertrouwen op, een dingetje dat veel mensen belangrijk vinden.
Wees aandachtig naar wat je mensen vertellen – vooral als het gaat over een bepaalde frustratie die ze hebben in hun leven. Hier kan je handig op inspelen en producten maken die hier perfect bij aansluiten. Of hoe jij de printables die je al hebt gemakkelijk kan aanpassen naar een product dat ze echt nodig hebben.
Leg zeker ook contact met andere bloggers. Zodat jullie elkaars producten kunnen gaan promoten. Dit kan je altijd koppelen aan affiliate marketing. Op deze manier hebben jullie er allen profijt van en kan je spreken van een absolute win-win-win.
Facebook is een groot platform waar ontzettend veel producten verkocht worden – inclusief printables. Een goede reden om hier je printables te promoten is omdat Facebook biljoenen gebruikers heeft. Elke maand opnieuw.
Maak connecties is like-minded Facebook groepen. Je gaat hier dus wel moeten gaan netwerken en eens je deze mensen leert kennen, gaan ze je sneller aanbevelen bij anderen, zeker als jij iets hebt dat ze zelf niet verkopen. Plus, in deze groepen vind je allerlei tips en adviezen, alsook meer plaatsen om je printables te verkopen. Wees altijd aandachtig en kijk of je jezelf en je bedrijf mag promoten in zo een groep. Zie dat ze je er niet uittrappen. Deze informatie vind je vermoedelijk wel bij de beschrijving of de regels van de groep terug.
Hé en wie weet vind je ook wel samenwerkingen in één van deze groepen. Het kan zomaar eens zijn dat anderen je producten of je sociale media kanalen gaat delen met hun publiek. Als jij dan hetzelfde doet voor hun producten. Hetzelfde kan gebeuren met hun emaillijst. Maar doe dit alleen als je zelf vertrouwen hebt in de verkoper en hun producten.
Als je hier te vrijblijvend mee om springt kan je het vertrouwen van je mensen verliezen.
YouTube
Ook YouTube is zo een gigant van een platform. Met meer dan 2 biljoen gebruikers per maand kan je daar ook wel je publiek op terug vinden. Gebruik de power van dit platform om verkeer naar je printables te sturen. Je kan video’s ontwikkelen die je vol informatie verwerkt over je printables. Je laat op deze manier zien aan de mensen hoe je ze gebruikt, hoe ze er uit zien en wat ze kunnen verwachten.
Als je video’s succesvol worden kan je ook beginnen praten over je reis hiernaartoe. Je ups en downs. Je kennis delen is een absolute go om extra verkeer naar die mooie prints van je te krijgen.
Nog een topper die Instagram. Wie zit er nu niet op Instagram? En wie koopt er niet op dit platform? Elke dag zijn er zoveel opportuniteiten om je prints voor een bestaand publiek te krijgen. En omdat het een visueel platform is kunnen je printables hier echt gaan shinen. Want met dit platform laat je niet alleen zien wat jij hebt om te verkopen, je kan ze ook laten zien welk verschil die printables kunnen maken in hun leven.
Een voorbeeld. Als je nu een foto van één van je bestaande gewichtverlies trackers upload, in combinatie met een voor – en na foto van een fitness oefening, dan laat jij de mensen zien hoe ze die printable gebruiken en welke impact het kan hebben op hun leven. Dit versnelt mensen om een aankoop te doen. En geeft jou de kans om snel geld te verdienen online.
Gebruik hierbij de juiste hashtags zodat je ook een publiek bereikt dat nog nooit van jou gehoord heeft. En ook op dit platform, maar connecties met anderen zodat ze jouw stuff ook gaan delen.
Pinterest, daar moet ik mezelf ook eens beter in gaan verdiepen. Ik heb een aantal pins online staan en deze brengen zeker wel verkeer naar mijn website. Alleen, ik heb geen idee hoe het juist werkt. Maar naar wat ik hoor vertellen is dit ook een platform met active kopers. Wel voornamelijk een vrouwelijk publiek, waarschijnlijk door het visuele aspect.
Vrouwen komen naar Pinterest om hun leven gemakkelijker te maken. Gemakkelijker, georganiseerder. Alle dingen die jij aanbiedt dankzij je printables. Als je een snel onderzoek doet naar jouw niche. Vind je dan goede resultaten? Ja, je vindt er alles. Planners, homeschool education, werkboeken,.. Dus het is wel belangrijk dat je leert werken in dit platform en dat je je tijd hierin gaat investeren. Kies daarom van bij het begin een goede training en laat het niet te lang liggen. Kansen-kansen!
Zo verkoop je meer Printables – 8 tips
Tijd is wel een investering die je moet maken als je net start met het ontwerpen van printables. Bezit jij deze skills al, dan kan je snel (ler) online geld verdienen. Zeker als je gaat adverteren op Pinterest bijvoorbeeld.
Wat je misschien wel wat tijd gaat kosten, is je printables verkoop klaar maken op bepaalde platformen. En tijd is geld, daarom moet je handige en super slimme manieren vinden om je printables te verkopen.
Begin niet steeds van nul
Begin niet steeds van nul elke keer je een nieuw product wil ontwerpen. Dit is niet alleen tijdrovend, het is eigenlijk helemaal niet nodig. Bouw verder op wat je al hebt. Hergebruik sjablonen. Werken je Bingo’s goed, ontwerp meer Bingo’s en gebruik de originele template, maar vervang de inhoud. Heb je een kalender voor een jaar? Gebruik diezelfde kalender opnieuw voor het jaar nadien. Pas de data aan. Hergebruik wat je hebt en pas aan.
Zorg dat je printables meerdere verkoopmogelijkheden hebben
Je kan je printable als één pagina verkopen, maar ook in een setje. En later in een bundel. Een bundle is een combinatie van meerdere setjes. Op deze manier heb je meer verkoopmogelijkheden. En mensen willen misschien alles in één keer kopen uit je shop. Zeker als je er een goede prijs voor vraagt.
Zet geen vervaldatum op je printables
Hiermee bedoel ik geen of weinig datums te zetten op je printables. Want wie koopt er iets van 2019 als het al bijna 2023 is? Gedateerde producten geraken outdated. Verkoop je toch kalenders met een datum, weet dan dat je dit telkens opnieuw gaat moeten vervangen.
Dus, als een datum niet relevant is voor een bepaald jaar, niet gebruiken.
Verkoop op meerdere plaatsen
Etsy is een gekend platform om printables op te verkopen. Maar wanneer je alleen daar je producten verkoopt, dan sluit je als het ware een heleboel kopers uit. Zet je printables ook op andere platformen en op je website. Het is een kleine tijdsinvestering om te doen, maar alleen maar in het begin. Wanneer alles opgeladen is, staat het online. Klaar om snel geld te verdienen online. Bovendien hebben kopers dan een keuze van waar te kopen. Misschien vinden ze het ene platform toffer dan het andere. Dat kan héé..
Vermijd het shiny new object syndrome
Je begint te werken aan een printable en je bent echt vol goede moed en de beste intenties. Maar voor je print afgewerkt is, komt een ander idee binnen. Je bent omvergeslagen en bent ervan overtuigd dat dit een super gaaf project is, dus je begint hier vol goede moed aan te werken. Ennneeh, wat met je eerste print? Werk hem even af en sla dat idee op voor als dat eerste project klaar is.
Doe geen half werk. Werk eerst alles af. Anders krijg je nooit je printables online. Focus, focus, focus! Kijk altijd naar het groter plaatje.
Zorg voor een lanceerplan
Zo een plan kan er wel eens voor zorgen dat je je printables succesvol afwerkt en verkoopt. Het geeft je namelijk een strategie om te volgen.
Een lanceerplan is inclusief een korte beschrijving van je product. Op deze manier win je later tijd wanneer je je prints verkoop klaar maakt, je hoeft namelijk niet hard meer na te denken over de tekst bij je upload. Ook heeft je lanceerplan best een doelpubliek voor ogen en weet op welke platformen je je product gaat aanbieden.
Wees van aan de start professioneel
Het kan zijn dat je beslist om printables te maken, gewoon voor het plezier of als leuke side hustle. En misschien heb je geen grotere intenties of verwachtingen. Maar stel nu dat die prints goed verkopen en je er eigenlijk full time voor wil gaan. Je weet niet hoe het gaat verlopen. Wees daarom van bij de start professioneel. Zorg dat je niet van te ver moet terugkomen. Wees lief en aardig en investeer in jezelf en je bedrijf.
Volg je concurrent niet blindelings
Doe niet alleen wat je concurrent doet. Stel dat je goed onderzoek gedaan hebt naar wat je concurrenten verkopen. Je beslist ook dat type print te maken om dat deze op dat moment erg trending zijn. Je investeert tijd en energie om daarna op te merken dat de trend alweer voorbij is, je concurrent verder gegaan is en jouw templates voor geen meter verkopen.
Zorg voor je eigen USP. Jij kan dit.. het antwoord zit al in jezelf. Ontwikkel producten die evergreen zijn en investeer niet in iets dat snel weer verdwijnt.
Je eigen printables business opstarten is niet moeilijk of duur. Het heeft een korte leercurve en het duurt niet lang om print te ontwerpen.. Je zal vlug ontdekken dat je.. Met de juiste skills en attitudes, dan kan je snel geld verdienen online.
Deze website maakt gebruik van affiliate links, als je via één van deze linkjes een aankoop doet, dan krijg ik hiervoor een toffe commissie. Hierdoor kan mijn website dan ook blijven bestaan. Heb je vragen over dit artikel of heb je een andere vraag, stuur dan een mailtje naar kelly@sprankelonline.be