Verbale Identiteit – Blah, blah, blah
What you see, is what you get. Is het zo simpel als dit? Wacht eens even… STOP!
Het visuele plaatje is inderdaad het eerste wat er bij jouw potentiële klant binnenkomt in zijn hersenen wanneer hij op jouw site surft. Hoezee… De aandacht is getrokken. En nu? Op welke manier houd je zijn ogen gebrand op jouw pagina? Hoe verleid je deze mogelijke klant tot het kopen van juist jouw product/ dienst? Hoe wordt hij ‘jouw klant’??
Het ganse pakket klopt pas wanneer hij uitgedaagd wordt om verder te lezen. Wanneer je hem prikkelt met voor hem ‘als muziek in de oren klinkende’ woordenschat.
Wat zijn nu dé magic words? Hoe schud je ze uit je mouw?
Je kunt maar beter iets boeiends vertellen in dit uit zijn voege barstende informatietijdperk. Dé clou is dat jouw klant in wording snapt wat je hem exact wilt vertellen. Draai daarom vooral niet rond de pot.
Van Verbal Insanity naar Verbal Identity
Hoe vermijd je Verbal Insanity en creëer je een geloofwaardige en bij jou passende ‘Verbal Identity’? Euh? Kun je niet volgen? Trek dan sito presto aan de alarmbel! Deze tip is simpelweg té waardevol om te negeren.Want iedereen kan schrijven. Zo dacht jij er waarschijnlijk ook over. Je nam je pen vast en begon vol goede moed je boodschap op te schrijven. Na veel zweet en bijna tranen, kwam je tot de conclusie dat dit tijdrovende en energie vretende proces tot niet veel zinnigs leidde. Je visie omzetten van idee op blad leek eenvoudiger dan dat het is.
Uiteindelijk komt het hier op neer: Voorzie concrete en glasheldere content! Neem elke zin woord na woord onder de loop! Dit is de enigste manier om het lampje te laten branden bij je klant-to-be.
Visueel en verbaal in balans
Hoe schitterend is het dat je bezoeker je logo en site bekijkt en er meteen dé woorden aan linkt die hem overtuigen om tot aankoop over te gaan?? Welke tekst wil jij dat er in om het even wie zijn brein opkomt wanneer hij jouw product/dienst opmerkt? Met welke woorden wil jij als ondernemer geassocieerd worden?
Zijn beeld en tekst gewaagd aan elkaar, dan brengen ze je klant tot the next level = Kopen die handel!
Tekstueel uitblinken is resultaatgericht denken
Hierdoor ben je in één oogopslag herkenbaar en komt beduidend geloofwaardiger over wanneer het geschreven gedeelte van je site doordacht is. Je gaat naar de kern en straalt vertrouwen uit. Je klant is overtuigd en denkt meteen ‘Ja, dat wil ik!’ En je scoort!
Dát is het wat zorgvuldig uitgekozen woorden voor jouw organisatie doen. Ze werken voor jou. Ze banen het pad naar succes.
Jouw verhaal, jouw trots, jouw verbale identiteit
Je schreeuwt het uit om gehoord te worden?! Maar wie luistert er nu wanneer er een overload is aan een getrek om aandacht?
Toon daarom je echte jij, leg jouw afgelegde weg vast en raak die gevoelige snaar. Je staat met je onderneming op en gaat er mee slapen. Je leeft ervoor! Jouw tekst is een weerspiegeling van de meerwaarde van jouw product/ dienst! Je klanten dienen dit te voelen! En gaan zo overstag.
Kom je er zelf niet uit? Schakel Sprankel Online dan in.
Vertel ons over de droom die je ooit had. Hoe ie ontstond, groeide en is wat ie nu is. We zetten de fonkeling in jouw ogen om in een story die blijft hangen. Samen ontdekken we je verbale identiteit. Meer weten? Geef een seintje op kelly@sprankelonline.be
_____________________
Deze tekst is met veel liefde geschreven door Tinneke Claes.